Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Kolejne prace torowe na ciągu Kołłątaja-Skargi. Wielomiesięczne utrudnienia

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław. Kolejne prace torowe na ciągu Kołłątaja-Skargi. Wielomiesięczne utrudnienia
fot. Tomasz Hołod / Wroclaw.pl
Znów częściowo zamknięty zostanie fragment ważnego ciągu komunikacyjnego na Przedmieściu Świdnickim. Jedno jest pewne, trudniej będzie dojechać tramwajem do dworca Wrocław Główny, a prace potrwają zdecydowanie dłużej niż tydzień.

Pasażerowie wrocławskiej komunikacji zapewne pamiętają utrudnienia, które niosły za sobą tygodniowe prace na ulicy Kołłątaja na początku lutego. Awaryjna wymiana torowiska spowodowała zamknięcie dla tramwajów odcinka pomiędzy ulicami Kościuszki i Piłsudskiego. To nie koniec wiosennych utrudnień, TORYwolucja dzieje się dalej.

Kolejne prace torowe na ciągu Kołłątaja-Skargi

Od soboty, 8 marca zaplanowano kolejne prace torowe. Tym razem będą realizowane na ulicy Piotra Skargi (odcinek Oławska - Teatralna). W związku z tym zmianie ulegną trasy linii tramwajowych: 2, 5, 8, 9, 17, 18 i 23.

Urząd Miejski Wrocławia informuje, że MPK dokona całkowitej wymiany torowiska. Wykonana zostanie nowa podbudowa, a dzięki zastosowaniu pod torowiskiem mat wibroizolacyjnych, mieszkańcy okolicznych kamienic będą mniej odczuwać drgania i hałas powodowany przez przejeżdżające tramwaje. Natomiast nawierzchnia zostanie wymieniona na betonową z elementami kostki granitowej.

Żeby możliwe były kolejne prace ekip MPK, to zakończyć musiał się inny remont, ten na Podwalu (odcinek pomiędzy placami Jana Pawła II i Orląt Lwowskich). W tym przypadku - jak informuje wrocławski magistrat - tramwaje linii 14, 15, 21 i 22 powrócą na swoje stałe trasy przejazdu.

Tramwaje MPK. Którędy poprowadzono objazdy?


Wiadomo, że trudniej będzie dojechać tramwajem do dworca Wrocław Główny oraz poruszać się tym środkiem transportu po Starym Mieście. Niektóre linie, jak 9, 17 czy 23 będą miały wytyczone spore objazdy. Prace torowe na wspomnianym odcinku ulicy Piotra Skargi zostały zaplanowane do drugiej połowy maja.

Linia 2: od ulicy Traugutta tramwaje pojadą przez Kujawską, pl. Wróblewskiego, Pułaskiego, Małachowskiego i do ulicy Piłsudskiego.

Linia 5: od ulicy Oławskiej tramwaje pojadą przez Kazimierza Wielkiego, Krupniczą, Sądową i do placu Legionów.

Linia 8: (w kierunku pętli Karłowice) od ulicy Kołłątaja tramwaje pojadą przez Teatralną, Widok, Szewską, Grodzką, most Uniwersytecki, Drobnera i do placu Bema.

W przeciwną stronę (w kierunku pętli Tarnogaj) - od mostu Piaskowego tramwaje pojadą przez Grodzką, Nowy Świat, Kazimierza Wielkiego, Widok, Teatralną do ulicy Kołłątaja.

Linia 9: (w kierunku pętli Sępolno) od ulicy Peronowej tramwaje pojadą przez Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, Kujawską, pl. Społeczny, Wyszyńskiego, most Pokoju, Wyszyńskiego do ulicy Sienkiewicza.

W przeciwną stronę (w kierunku pętli Park Południowy) - od ulicy Sienkiewicza tramwaje pojadą przez Wyszyńskiego, most Pokoju, Wyszyńskiego, pl. Społeczny, Pułaskiego, Małachowskiego, Piłsudskiego do ulicy Peronowej.

Linia 17: od ulicy bł. Czesława tramwaje pojadą przez ul. Kazimierza Wielkiego, Krupniczą, Podwale do ulicy Świdnickiej.

Linia 18: od ulicy Teatralnej tramwaje pojadą przez pl. Teatralny, Świdnicką, Podwale, Krupniczą do ulicy Kazimierza Wielkiego.

Linia 23: od placu Bema tramwaje pojadą przez Sienkiewicza, Wyszyńskiego, most Pokoju, Wyszyńskiego, pl. Społeczny, Kujawską, pl. Wróblewskiego, Pułaskiego, Małachowskiego do ulicy Piłsudskiego.


materiały Urzędu Miejskiego Wrocławia | Mapa objazdów linii tramwajowych od 8 marca 2025 roku

Dodatkowo, od 8 marca autobusy jadące ulicą Piotra Skargi od ulicy Teatralnej do placu Dominikańskiego w obu kierunkach będą poruszały się jezdnią - nie wjadą na pas autobusowo-tramwajowy. Linie K i N będą się zatrzymywały z kolei na przystankach Bastion Sakwowy (w kierunku Galerii Dominikańskiej nr słupka 110222, w kierunku dworca Wrocław Główny nr słupka 110221). Linia 110 będzie pełniła rolę komunikacji zastępczej za tramwaje pomiędzy dworcem Wrocław Główny, a Galerią Dominikańską.

Natomiast od 22 marca autobusy jadące Podwalem - od mostu Sikorskiego - będą poruszały się ponownie po pasie autobusowo-tramwajowym.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Awaryjna naprawa torów we Wrocławiu

Komunikacja

Awaryjna naprawa torów we Wrocławiu

MPK Wrocław 28 stycznia 2025

Wrocław ruszył z remontem torów na Podwalu

Komunikacja

Wrocław. Tramwaj na Psie Pole z wariantami trasowania (mapy)

Przestrzeń

Wrocław zmodernizuje dalszą część torowiska na Leśnicę

Komunikacja

Zobacz również:

Awaryjna naprawa torów we Wrocławiu

Komunikacja

Awaryjna naprawa torów we Wrocławiu

MPK Wrocław 28 stycznia 2025

Wrocław ruszył z remontem torów na Podwalu

Komunikacja

Wrocław. Tramwaj na Psie Pole z wariantami trasowania (mapy)

Przestrzeń

Wrocław zmodernizuje dalszą część torowiska na Leśnicę

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5